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Publié : 03 mars 2005 19:17
par Phil de Troy
Y a pas qu'Airbus Industrie qui fait un effort.
Chez les Hollandais, on fait même des Micros avec un cockpit qui résiste à des équipiers qui ont le poids du jaugeur + 45 kg...
Publié : 04 mars 2005 8:31
par Denis
Your kick-up rudder system looks nice :
Would it be possible to design a similar system for the centerboard (at least, for the cruiser version) ?
Concerning the mast, do you plan to use carbon on the three versions ?
And now the magic question : do you have an estimate of the price(s) ?
Publié : 04 mars 2005 16:59
par ROBERT Renan NED17
Air France a rapellé apres ton entretien
d'embauche comme hotesse , Ils veulent reprendre les mensurations pour confirmation. Ils ont des differents avec leur fournisseur "Channel" pour construire ton tailleur dessus du genoux...
Publié : 04 mars 2005 17:03
par ROBERT Renan NED17
Chez les Hollandais, on fait même des Micros avec un cockpit qui résiste à des équipiers qui ont le poids du jaugeur + 45 kg...
Jaap le skipper fait le poids de notre jaugeur +45 kg et une tete de plus.
Fifi a trouve son maitre!!!
Et bientot pour le prochain OPEN DES PAYS BAS, Jaap et Phil nous executeront un pas de deux sur un fond de cockpit indestructible.
Si la bise se leve, les haubans auront du mourons a se faire.
Publié : 04 mars 2005 17:05
par ROBERT Renan NED17
Pendant ce temps notre padre Denis, tout emoustille s'amuse avec son nouveau joujou.
Ah le bon temps ...
Publié : 07 mars 2005 10:22
par Dotan
Denis a écrit :Your kick-up rudder system looks nice :
Would it be possible to design a similar system for the centerboard (at least, for the cruiser version) ?
Concerning the mast, do you plan to use carbon on the three versions ?
And now the magic question : do you have an estimate of the price(s) ?
We have some ideas about the centreboard, but they won't be realised in first boats.
Yes, we plan to use carbon mast on all versions. Does your question hint to high price in the end?
Prices and specifications ASAP!
Publié : 07 mars 2005 11:09
par Denis
I think that a carbon mast is a good idea, even on the cruiser version, since it provides more stability. But of course, the additional price must remain reasonnable
Concerning the centerboard, it would be convenient for those that sail close to the shore and in areas full of rocks, which is sometime the case when you try to escape from a strong tide. Also, it would be convenient for beaching onto the sand.
Publié : 07 mars 2005 11:14
par Daniel
Hi, Dotan
May we have some ideas about prices, in every version? (with one mast only...two are in the Phil's dreams, when coming back from the Nederlands...)
Kind regards,
Publié : 07 mars 2005 17:26
par Dotan
Denis,
Boat will be with a lifting centreboard. You can check this drawing.
http://www.dotan.com/microclass/images/Hull.gif
Of course it is not so convenient as our rudder

, but you can lift and sail near the beach without problems.
Prices will be reasonable

dotan microclass website update
Publié : 08 avr. 2005 10:20
par Dotan
Long-awaited website update is finished!
Added information:
- new development photos
- HARKEN equipment
- prices
Announcement
Publié : 29 avr. 2005 14:36
par Dotan
We are very sorry to say, but due to delays in manufacturing process, we are unable to participate in Strasbourg regatta.
Publié : 29 avr. 2005 15:40
par Denis
Will you be ready for Lyon (the week-end after Strasbourg ?)
Publié : 29 avr. 2005 15:45
par Dotan
Denis a écrit :Will you be ready for Lyon (the week-end after Strasbourg ?)
We've submited application today and now plan our trip to Lyon.
So hopefully we will!
Publié : 30 avr. 2005 13:42
par Fred
Good

Publié : 10 mai 2005 8:06
par Dotan